Bosklassen ma/di/woe/do/vrij

Hallo mama’s, papa’s, oma’s, opa’s en iedereen die onze belevenissen wil volgen.

maandag: Vanmorgen zijn we met een (te) grote bus vertrokken richting Heer-sur-Meuse. De chauffeur koos voor de weg zonder files: daardoor duurde het net ietsje langer voor we ter plekke waren.

We werden verwelkomd met een lekker middagmaal: visstick met spinazie en aardappelpuree.

In de namiddag hebben we al flink gewandeld: onze benen hebben gevoeld dat het domein niet zo vlak is als in Wolfsdonk. Na het avonturenparcours, hebben we een bezoekje gebracht aan het dierenpark: we zagen everzwijnen en herten. We hebben ook nog geravot aan (en ook in 😉 ) het riviertje en we hebben de speeltuin nog ontdekt.

Het avondeten was champignonsoep, kippensaté met appelmoes en aardappelbolletjes en een chocoladepudding.

Nu worden er volop kaartjes geschreven… houd jullie brievenbus maar in de gaten.

Klik hier voor de foto’s van maandag.

Dinsdag: Na het (uitgebreide) ontbijt trokken we richting bos… daar stonden 2 monitoren ons op te wachten voor een spannende dag.

In de voormiddag deden we een hoogteparcours. Zoals echt klimmers leerden we hoe we onszelf moesten beveiligen met de nodige leeftouwen en musketons. Voor sommigen was het gemakkelijk, voor anderen was het spannend en voor sommigen was het serieus grensverleggend.

Na het middageten (broodjes met groenten) zoefden we elk om beurt van de death-ride en de meesten sprongen ook nog van de “pamperpaal”: niet denken… wel gewoon springen en vertrouwen op het materiaal 🙂

Na het vieruurtje maakten we ons nog ferm moe met het domeinspel.

De dag werd afgesloten met een quiz.

Het was een leuke maar vermoeiende dag!

Klik hier voor de dinsdag-foto’s. (geen foto’s van het hoogteparcours… onze stoere juffen deden mee en konden dus geen foto’s nemen)

Woensdag: We vertrokken op dagtocht met heel veel zon en een goedgevulde rugzak: we kregen als lunchpakket een appel, een reep chocolade, een stokbrood met kaas/salami, smeerkaasstokjes en een koek mee. Dat konden we best gebruiken voor de wandeltocht.

In Fromelennes aangekomen, konden we nog even spelen in de speeltuin, voor we een bezoek brachten aan de mysterieuze grotten van Nichet. Best wel indrukwekkend om zo diep onder de grond af te dalen.

Op de terugweg waren we het wandelen beter gewoon: de terugweg leek wel korter?!

We aten fishsticks met puree en tomaten: mmmm…

Er was keuze tussen een rustige en een actieve avondactiviteit… onze bengels kozen na de stevige wandeling toch bijna allemaal voor de actieve keuze: honkbal.

Het was een erg actieve en leuke dag.

Klik hier voor de foto’s van woensdag.

Donderdag: We startten de zonnige dag met een “één tegen allen” in de bos. Daarna gingen we de dier voederen. We zagen reeën, damherten en everzwijnen. 2 mama-everzwijnen zorgden voor 13 pyjama-everzwijntjes. 🙂

Na de middag hebben we in de Massembre dammen gebouwd. Daarna was de zon nog steeds van de partij en konden we ons uitleven in de waterplaza. Na het avondeten (frietjes met balletjes in tomatensaus) lanceerden we raketten.

De avond eindigde met een fotoreportage van de voorbije week en nadien een leuke party.

Slaapwel, tot morgen!

Klik hier voor de foto’s van donderdag.

Vrijdag: We werden sneller gewekt dan de voorbije dagen, want we moesten al zo veel mogelijk inpakken voor het ontbijt. Op sommige kamers was opruimen en inpakken kinderspel, op andere kamers was een een heus “sorteerspel” om hopelijk alles in de juiste valies te kunnen steken.

Na het ontbijt brachten we nog een bezoekje aan de everzwijnen en de herten, waar de boswachter graag op onze vragen antwoordde. Na het middageten reden we terug richting Wolfsdonk… gelukkig was het een vlotte rit.

Nu rusten we uit!

Klik hier voor enkele foto’s van vrijdag.